Boklansering – Når man stikker hodet frem..

jakten på kjenslan lansering 2

Fire år etter at Arvid Axland og jeg satte pennen til papiret, står jeg altså her – med boka ferdig fra trykkeriet og lanseringskampanje på trappene. For ikke å glemme den lykkelige slutten med boklansering og fest, hvor det endelig skal skåles med venner, kunder og nettverk.

Det er da den dukker opp, stemmen jeg frykter mest – den jeg har brukt fire år på å kvele og undertrykke.

Den dukker opp og stikker sitt stygge hode frem og vifter med sverdet: Synes du virkelig den boka er bra? Tror du noen i det hele tatt gidder å lese den? Hva er det egentlig som er så nytt og interessant her?

Derfor tar jeg nå sverdet i egne hender: Jeg vil ha min egen bokstafett hvor jeg inviterer relevante personer til å lese boka og be de komme med tilbakemeldinger underveis – både de søte og de sure.

Transparens som relasjonslim mellom framtidens merkevarer og den nye menneskelige forbruker, er et viktig tema i boken. Og nettopp derfor vil jeg publisere alle tilbakemeldinger jeg får underveis, helt ufiltrert på nett og sosiale medier.

Men selv om jeg ønsker meg ærlige tilbakemeldinger, ser jeg også etter de tankene jeg ikke kom på selv. Ikke minst, ny kunnskap som gjør det letter å fylle de store skoene til den selvutnevnte eksperten, jeg nå har blitt. Jeg tror at “Jakten på Känslan” er ganske så ufullstendig og uperfekt, en ydmyk prototype – eller en tidlig versjon – av noe som kanskje skal materialisere seg på et senere tidspunkt.

Så, tusen takk til Linnea, Tom, Monica & Idunn for at dere vil bruke den dyrebare tiden deres på bokstafetten. Alt hva dere bringer til torgs vil jeg ta som en gave :0)

Forfatter på boken: Jakten på Känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser

Niels Kjærgaard-Jensen – 24 oktober 2016