Det gode selskap

Et utslitt mantra innen kreativitet og innovasjon sier at det handler om å tenke utenfor boksen – et utsagn som ofte går hånd i hånd med en tro på at det bare er skarpe hjerner, eksperter og spesialister som kan løse problemer som angår mange.

 

In Good Company mener tvert om, at det handler om å komme inn i en ny boks sammen! Med et mangfold av perspektiver, unik og ulik kompetanse, ekspertise og bakgrunn. Her finnes skaperkraft og de løsningene som gjør innovasjoner bærekraftige og langtidsholdbare.

Denne tilgang krever forløp og prosesser som inviterer til åpenhet og nysgjerrighet. Svarene gjemmer seg oftest i ukjent landskap, hvor retning og mål oppstår gjennom samskaping. Nøkkelen til innovasjon for In Good Company er et spørsmål om, hvordan man får relasjoner og resultater til at vokse samtidig underveis på reisen i ukjent, men potent landskap.

"...det handler om å komme inn i en ny boks sammen!"

Innovasjon trenger masser av godt selskap

Vi lever i en innovasjonstid hvor alle tilsynelatende innoverer over en lav sko, men vi vet at det krever mye av de menneskene som våger å skape nytt. De trenger nemlig alt det gode selskap som kan mobiliseres rundt dem. For oss handler dette om bøttevis av støtte, oppmuntring, anerkjennelse for det gode, oppriktig tilbakemelding, nye innspill, og et godt selskap å feire sine milepæler, sine feilsteg og seire i.

In Good Company´s bidrag er en solid, mangeårig og mangfoldig erfaring med å skape nye rom og dermed den boks, hvor innovasjon og positiv endring kan vokse frem.

I godt selskap

Det er ikke for ingenting at vi kaller oss for In Good Company. Jo da, vi er en trivelig gjeng, men det er ikke derfor.

Det ligger i vårt DNA å røre i de gode ting vi tror på. Vi mener det er viktig å lytte til stemmer som ikke blir hørt så ofte. Vi mener at nyskapelser skal bidra til mer en gode tall på bunnlinjen. De skal også kunne bidra til ansvarlighet, anstendighet, bærekraft og positive opplevelser for så vel kunder, ansatte, miljø og samfunn. Innovasjon handler om å ta ansvar for avtrykket. Derfor ser vi også vår rolle som en prosesspartner, som utfordrer våre kunder og inviterer de til at se nye og positive samfunnsgevinster for samme investering.

Ved siden av vår kjernevirksomhet engasjerer vi oss i våre egne gode projekter. Se mer under Our Good Stuff.

Vi

Niels Kjærgaard-Jensen er opprinnelig dansk, beriket med mange gode norske (språk- ) kvaliteter. Niels er In Good Company´s Imagineering – experience design expert, blant annet med erfaring fra et 4-årigt ophold i Nederland. Siden 2008 har han jobbet med en rekke nederlandske, danske og svenske virksomheter innen feltet opplevelsesinnovasjon.

Niels har mangeårig erfaring som utviklingsprosjektleder, og en både dyb og bred erfaring og praksis som konsulent og prosessleder innenfor organisjonsutvikling. Niels er utdannet som KaosPilot i Aarhus og siden som systemisk prosesskonsulent ved Ramböll/Attractor.

Marte Sootholtet er norsk og daglig leder i In Good Company og utdannet KaosPilot med Bachelor i Kreativitet, Innovasjon og Forretningsutvikling, samt en Bachelor i Kulturstudier fra UiO. Hun har lang erfaring som prosess og prosjektleder av innovasjonsprosjekter i både kulturnæring, offentlig og privat sektor og har særlig hjerte for samfunnsinnovasjon og fjerdesektor arbeid.

Marte er ved siden av sitt gode selskap i gang med en MBA i Service Innovation og Design ved Laurea University of Applied Sciences.

Kaffekopper
År med arbeidserfaring
Land med prosjekter
Highfives